De ce să mergi în Skiathos, în fiecare vară? #VacanteleTuristilorMei

La această întrebare, mi-am găsit răspunsurile din experienţa turiştilor mei care şi-au petrecut vacanţa în Skiathos, de mai multe ori! Şi de fiecare dată s-au întors foarte mulţumiţi! Aşa cum probabil ştiţi, una dintre marile mele bucurii din activitatea mea, e să văd că turiștii mei s-au simțit excelent în vacanțele pe care le-am organizat împreună.

Dacă nu aş fi fost în Skiathos, m-aş fi întrebat de ce să îţi petreci vacanţa aici, doi ani la rând, de câte două ori pe vară. M-am exprimat concret pentru că exact aşa şi-au petrecut turiştii mei, vacanţele în Skiathos. Este vorba despre o gaşcă de prieteni care, împreună cu ai lor copilaşi s-au bucurat de tot ceea ce oferă mai frumos insula Skiathos, din Grecia. Iar mie, ca om de turism, mi-e mai mare dragul să colaborez cu oameni care ştiu prea bine ce îşi doresc de la o vacanţă şi cu ce asteptări pleacă la drum.

Mai mult decât atât, dumnealor şi-au petrecut aproape toate sejururile în Skiathos fie în plină pandemie (vara trecută), fie acum, când Grecia este în zona roşie. Ceea ce înseamnă că, atunci când ştii să îţi faci vacanţele cât mai frumoase şi să îţi iei măsurile necesare de călătorie, “toate astrele ţi se aliniază”, vorba aceea 🙂 În plus, anul trecut, această superbă insulă a avut cel mai scăzut risc de infecţie Covid, din toate insulele greceşti.

În caz că nu aţi fost încă în insula Skiathos, trebuie să ştiţi că este binecuvântată cu unele dintre cele mai frumoase plaje din Marea Egee, deci nu e de mirare că în lunile de vară insula este vizitată de turişti din toată lumea.

Şi revenind la întrebarea “De ce să mergi în Skiathos, în fiecare vară?” am pus pe foaie ceea ce le-a plăcut cel mai mult turiştilor mei şi mi-am dat seama că am rezonat cu toate impresiile povestite. Am fost şi eu în aici, cu ceva ani în urmă şi acum, mi-e clar că trebuie să mă întorc.

Vacanţă în Skiathos, Grecia

#VacanteleTuristilorMei: insula Skiathos, Grecia

Skiathos are multe plaje late cu nisip fin şi intrare lină în apă

Da, este un aspect foarte important atunci când cauţi o destinaţie de vacanţă potrivită şi pentru copii. Cea mai mare parte dintr-o zi de vacanţă a unui copil se desfăşoară pe plajă şi în apă, evident. Şi atunci, cum să nu ai în vedere un aspect atât de important pentru copii. Plaja Agia Paraskevi este o plajă superbă, cu nisip fin, ideală pentru familiile cu copii. În zonă, se află Skiathos Princess 5*, hotelul pe care l-am propus turiştilor mei şi pe care îl recomand ori de câte ori am ocazia, mai ales familiilor cu copii. Are acces direct la plajă, iar copiii dumnealor s-au bucurat de locurile amenajate pentru micuţii oaspeţi: club cu activităţi interactive, spaţiu de joacă, piscine. În plus, este un hotel cu servicii superioare şi cu ospitalitate excelentă. Iar când vine vorba de ospitalitate, chiar si frumuseţile naturii din Skiathos sunt prietenoase cu turiştii 😀

#VacanteleTuristilorMei: Skiathos Princess Hotel

Insula Skiathos are peste 60 de plaje. Iar 9 dintre ele sunt distinse cu Blue Flag. De aceea, plajele insulei se pliază foarte bine pe preferinţele tuturor turiştilor, fie că vorbim de familii cu copii care preferă nisip fin, limpezimea apei şi intrarea lină în mare, fie de cei care preferă doar relaxare ori de grupurile de prieteni orientaţi spre adrenalină şi senzaţii tari. Aaa şi să nu uit! Vă mai recomand plajele Megalos Vassilias, Koukounaries, Banana, Troulos sau plaja Mandraki.

#VacanteleTuristilorMei: insula Skiathos, Grecia

Apusul din Agia Eleni

Plaja Agia Eleni este unul dintre cele mai liniştite locuri de pe întreaga insulă. Dar mai ales, este un loc special din Skiathos pentru că aici se vede un apus superb! Soarele nu se ascunde în mare, ci în spatele muntelui Pelion, ceea ce le oferă privitorilor un spectacol absolut fascinant. În acest cadru, natura parcă îşi dezgoleşte trupul şi îşi arată formele pline de frumuseţe şi simplitate. Puteţi ajunge la plaja Agia Eleni fie cu autobuzul (stația Koukounaries) și apoi pe jos, fie cu mașina pe care o puteţi lăsa la umbra copacilor, chiar la marginea plajei. Accesul spre plajă se face pe drumul care o ia la dreapta, de la staţia numărul 25, pe lângă hotelul Golden Beach, iar în aproximativ 500 de metri, o sa ajungeţi la plajă.

Apus de soare în Skiathos, Plaja Agia Eleni

Croazieră pe mare spre plaja Lalaria

Vorbeam mai sus despre plajele din Skiathos. Însă, nu am amintit atunci de plaja Lalaria pentru că aceasta este o plajă atipică, spectaculoasă, chiar! Se poate ajunge aici doar pe mare, într-o croazieră de o zi, pe care turiştii au rezervat-o la faţa locului, de la ghidul însoţitor. Probabil şi voi veţi fi uimiţi de culoarea apei şi de peisajul unic de aici. De milioane de ani, vântul din nord izbeşte cu putere valurile în stancile abrupte si creează pietricele perfect rotunde, de diferite culori (denumite “lalaria”), care acoperă întreaga plajă. Iar punctul culminant al excursiei în Lalaria este trecerea pe lângă peştera Kastrului, adăpostul şoimilor din specia Falco Eleonorae.

Plaja Lalaria, Skiathos

Restaurantele din Skiathos

Aşa cum bine ştim, gastronomia grecească este recunoscută în lumea largă şi evident, aduce un mare plus insulei Skiathos. Vreau să vă spun că există aici câteva restaurante absolut remarcabile, cu preparate autentice de excepţie, dar şi reinterpetate, gătite cu imaginaţie şi inspiraţie.

“Pentru că anul trecut am făcut multe excursii în Skiathos, anul acesta ne-am focusat pe restaurante şi plaje. Am căutat pe tripadvisor top 15 restaurante şi ne-am răsfăţat mult. Anca, le poţi recomanda turiştilor aceste restaurante. Sunt senzaţionale! Primele 2 au un view superb! La toate este nevoie de rezervare cu minim o zi în avans, altfel nu te lipeşti 🙂

La Ricchi E Poveri am mâncat tradiţional grecesc, dar reinterpretat în stil modern. O senzaţie…Plus serii de tapas-uri şi un vin dintr-un soi de struguri locali (Malaguzia). Proprietarul restaurantului e foarte mişto. A stat cu noi la poveşti aproape tot timpul cât am stat la el.

La Giardino Segreto am mâncat mâncare italienească, de mi-am adus aminte de Sicilia. Absolut delicioasă!

De asemenea, mai există un restaurant/tavernă situat chiar pe plaja Kechria Beach (nu ştiu denumirea dar e simplu de găsit, fiind administrat de cei care au plaja şi şezlongurile) la care se ajunge cu barca super repede, însă foarte greu cu maşina. Şi la fel, amazing atât la mâncare, cât şi la view.

Încă ceva: şi restaurantul de pe plajă, de la hotelul nostru, Skiathos Princess, mega super ok 🙂 ”  Iulian, turist

În recomandările de mai jos, veţi găsi şi restaurantul Olive Thea care are o vedere panoramică extraordinară! Se află pe o colină, în zona Katsarou, unde apusul, dar şi marea văzută de sus te fascinează! Iar meniul este tradiţional mediteranean, delicios.

Experienţe nautice

Insula Skiathos oferă multe experienţe frumoase celor care iubesc sporturile nautice şi, în aceeaşi măsură, îşi doresc să închireze o ambarcaţiune pentru a explora insula, pe cont propriu. Iată câteva ponturi bune de la turiştii mei:

“Anul trecut am plătit 500 de euro fiind doar eu, Georgiana şi Nati pe ditai barca. Ce ne-a plăcut este că am ajuns în nişte locuri accesibile doar cu barca, niste taverne fantastice, una in Skopelos, alta în Skiathos. În plus, skipper-ul (Lorenzo) este de origine română, emigrat de prin 1986 în Grecia. Are nişte poveşti fantastice atât din România, cât şi din Grecia, pe care le-a share-uit cu noi. Plimbarea a început la ora 10.00 şi s-a terminat undeva la orele 17.00. Incluse în preţ au fost nişte băuturi răcoritoare/alcoolice şi o delicioasă gustare de fructe. Anul acesta, pentru că am fost 3 familii (9 persoane) a costat 800 de euro, aceeaşi experienţă, doar că am vizitat alte locuri.”  Iulian, turist

#VacanteleTuristilorMei: Plimbare cu barca pe insula Skiathos

#VacanteleTuristilorMei: Poveşti despre Grecia, alături de skipperul Lorenzo

Acestea fiind spuse şi relatate, sper că v-a făcut plăcere incursiunea în Skiathos, prin intermediul turiştilor mei. Iată că au devenit ambasadorii mei, alături de care pot împărtăși plăcerea de a descoperi locuri și experiențe noi.

Vă aştept şi pe voi să descoperim împreună insula Skiathos din Grecia! Pentru oferte personalizate şi rezervări mă găsiţi aici: