Relatări din “bucătăria” vacanţelor ideale!

De-a lungul timpului, discuţiile cu clienţii mei m-au făcut să îmi dau seama, foarte clar că, responsabilitatea vacanței perfecte nu se află nici în cârca agentului de turism și nici a turistului. Și că plutește, undeva, deasupra celor doi. Iar fără să cunoști anumite aspecte, vacanța perfectă rămâne doar o chestiune de șansă, de conjunctură sau chiar de noroc. Indiferent că vorbim din perspectiva agentului de turism sau a turistului, dornic de o experiență deosebită.

 

Până la ideea de alegere a destinației sunt câțiva pași de parcurs. Nu mulți, nu grei, dar cu siguranță, câțiva pași de care trebuie să ții cont, indiferent că ești de o parte sau de cealaltă a business-ului. Indiferent că vrei să îți rezervi singur/ă vacanța, că ești client sau agent de turism.

Doar cunoscând anumite aspecte pe care ți le voi dezvălui, vei putea să îți organizezi sau să organizezi altora, vacanța pe care o denumim generic, „perfectă.”

 

"Destinaţiile cu care nu vei da niciodată greş", foto@ANCAPAVEL.RO

“Destinaţiile cu care nu vei da niciodată greş”, foto@ANCAPAVEL.RO

 

 

Santorini: „to be or not to be?”

— Bună ziua! Mi se adresează politicoasă și îmi zâmbește. Ezită ușor, nefiind sigură dacă sunt disponibilă pentru următorul client, deși scaunele din fața mea erau libere. Așa că intuiesc următoarea întrebare și o poftesc:
— Bună ziua! Vă rog, luați loc.
O invit, la rândul meu, curioasă să aflu despre gândurile sale de vacanță.
— M-ar interesa și pe mine un sejur în Santorini. Spune dumneaei, așezându-se comod, în scaun.
— În Santorini? reiau și zâmbesc, la rândul meu, foarte interesată de dorința sa. Este vorba de un sejur de lună de miere?

Mă fixează cu privirea și ezită câteva secunde.
— Sau în cuplu? remediez, realizând că nu am nimerit-o. Dar tăcerea ei continuă, neștiind cum să îmi dea de înțeles, mai subtil, că nu e vorba de niciuna dintre aceste variante.

— O vacanță romantică? Continui entuziasmată, cu întrebările una după alta, dornică să îi fiu de ajutor, raportându-mă la vârsta dumneai și la tipul destinației pe care o vizase.
— Ah, nu…un sejur…îmi răspunde, până la urmă, profitând de câteva secunde de respiro ale mele, puțin stânjenită de nepotrivirea gândurilor noastre. Iar eu, prinsă într-unul din flash-urile trainig-urilor despre ascultare activă.
În fine, mă scutur puțin și decid să mă arăt foarte dispusă să îi dau cuvântul și că cel mai bine ar fi să îmi povestească domnia sa mai multe despre dorința cu care a venit la mine.
Așadar, aleg să o ascult, timp în care preiau datele cererii. Clienta îmi povestește foarte frumos despre dorințele și despre așteptările sale și ale partenerului de la această vacanță. Menționează că ar vrea un hotel drăguț, pe plajă, curat și că facilitățile hotelului nu au o importanță prea mare. Că își dorește un sejur în care să exploreze împrejurimile și să meargă în excursii. Să viziteze situri, ruine, monumente și că pune preț pe nisipul fin. Mi-a mai povestit ca a mai fost în Grecia dar pe partea continentală și că i-a plăcut dar că de data asta, își dorește să cunoască și ma bine cultura grecească.

 

Relatări din "bucătăria" vacanţelor ideale, foto@ANCAPAVEL.RO

Relatări din “bucătăria” vacanţelor ideale, foto@ANCAPAVEL.RO

 

 

 

Orice om de turism și-ar fi dat deja seama că Santorini nu era cea mai potrivită alegere pentru clienta mea. Frumoasa poveste pe care și-o derulase în imaginație nu se pupa, întocmai, cu realitatea pe care ar fi găsit-o în Santorini. Am realizat că undeva, exista o ruptură de informație sau cel puțin o problemă de interpretare a informațiilor pe care clienta le avea, până în acel moment, despre Santorini.

Am decis să-i povestesc puțin despre Santorini, despre părțile frumoase dar și despre posibilele inconveniențe pe care le-ar găsi acolo, ținând cont de așteptările sale. Ne-am uitat, împreună, pe fotografii cu plajele, i-am vorbit despre hoteluri, despre așeazarea lor, despre relieful insulei și despre posibilitățile de explorare pe care miza.

În doar câteva minute și-a dat seama că cel mai important lucru pe care i l-am putut oferi a fost onestitatea. Și-a dat seama că nu Santorini își dorea, de fapt. Ci că aceasta era, de fapt, ceea ce credea că își dorește. Am ascultat-o, am informat-o și i-am recomandat să meargă în Rodos sau în Creta. Ținând cont inclusiv de bugetul său. Am sfătuit-o să țină cont de recomandările mele și să se gândească liniștită la acestea, fără să se grăbească. I-am transmis că cel mai important lucru este să fie convinsă că alegerea sa va fi cea potrivită.
În câteva zile, m-a contactat, mi-a mulțumit și a ales să rezerve un sejur în Rodos. La întoarcere, a fost atât de drăguță, încât mi-a adus și un suvenir.

 

Încrederea este cel mai important lucru pe care clientul are nevoie să îl simtă.

 

Faptul că ești onest/ă, că te pricepi la ce faci și că nu vrei să îi vinzi ceva cu orice preț, îl va face să te respecte. Pe termen lung, vei câștiga de 10 ori mai mult decât dacă ai fi procedat în alt fel. Iar satisfacția personală în urma mulțumirilor și a poveștilor din vacanță nu va putea fi egalată de niciun alt comision.

Este crezul meu și ți-l împărtășesc.

 

Mai multe relatări din “bucătăria” vacanţelor ideale, vi le împărtăşesc în ebook-ul meu “Destinaţiile cu care nu vei da niciodată greş”

 

"Destinaţiile cu care nu vei da niciodată greş", foto@ANCAPAVEL.RO

“Destinaţiile cu care nu vei da niciodată greş”, foto@ANCAPAVEL.RO

 

 


Contactează-mă!

 

foto@ANCAPAVEL.RO

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Poti folosi aceste etichete HTML:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Abonează-te la newsletter!

Vei primi sfaturi și recomandări pentru vacanțe memorabile