Noua generaţie a hotelurilor: “millennials”. Interviu cu domnul Călin Ile – General Manager Ibis Hotel Bucureşti

Lanțurile hoteliere importante anunță un nou val, al schimbărilor și al rebranding-ului ce se regăsesc în mai toate strategiile lor de dezvoltare. Este vorba de concepte şi trenduri noi din domeniul hotelier, despre care am vorbit împreună cu domnul Călin Ile – General Manager Ibis Hotel Gara de Nord Bucureşti şi Președinte al Federației Industriei Hoteliere din România.

 

 

Anca Pavel: Domnule Călin Ile, mă bucur şi sunt onorată să pot discuta cu dvs despre concepte şi trenduri noi din domeniul hotelier. Cu siguranţă, vom afla de la dvs  informaţii utile şi foarte interesante pentru noi, cei pasionaţi de turism şi ospitalitate.

Noua generaţie de turişti preferă servicii mult mai personalizate, mai adaptate şi o legătură mai reală cu hotelurile. Ce strategii trebuie să abordeze hotelierii pentru atragerea turiştilor care preferă astfel de servicii?

Călin Ile: Singura strategie viabilă este ca hotelierii să insiste mai mult pe partea de servicii, atitudine, experienţe, să creeze o cultură a serviciilor care să corespundă noilor aşteptări pe care le manifestă turiştii noştri. Adică, raportul dintre investiţia  hard  a unui hotel ( mă refer la clădire, dotări în clădire, echipamente etc) şi investiţia în soft ( atitudine, comportament, traininguri pentru staff) trebuie modificat astfel incât să fie acordată ceva mai mare importanţă părţii soft.  Pentru acest lucru, însă, trebuie să existe o ofertă serioasă de educaţie a forţei de muncă în turism, ceea ce, din păcate, nu este şi cazul ţării noastre, în acest moment.

 

 

A.P: Hotelurile “millennials” sunt un nou trend în domeniul ospitalităţii. Ce caracteristici adoptă acest nou trend ?

 C.I: Sunt hoteluri care vin în aşteptările clienţilor millennials, iar aceşti clienţi nu concep un hotel fără ultimele tendinţe de digitalizare , de tehnologie. În plus, ei aşteaptă o altă atmosferă , doresc experienţe noi, pe care să le împartă ( sharuiască mai bine zis) cu alţii, să fie cât mai puţin formalişti în relaţia cu ceilalţi clienţi sau cu stafful hotelului.

 

 

A.P: Putem vorbi la ora actuală de hoteluri millennials, existente în România?

 C.I: Putem cel mult vorbi de o intenţie la anumite hoteluri sau hosteluri de a se orienta spre acest gen de clientelă. Dar nu cred că putem spune că există hoteluri millenials în România . Sunt unele orientate spre tehnologie cum ar fi Kronwell , sunt altele care au schimbat cultura serviciilor în intern, dar nu atât de serios încât să fie numite hoteluri millennials.

 

 

A.P: Am tot auzit, în ultima vreme, de noile concepte “Bleisure Travel” şi “Bizcations”. Cum le definiţi şi căror categorii de turişti li se adresează?

 C.I: Conceptele au pătruns deja în vocabularul specialiştilor şi pleacă de la dorinţa tinerilor de a îmbina utilul cu plăcutul la orice călătorie , de a combina o deplasare în interes de business cu componenţa de leisure. Pentru a fi mai explicit, vă redau parţial discuţia avută cu un bancher din Bucureşti care nu îşi explica de ce, mai nou, delegaţii lor din străinătate preferă să vină în oraş miercuri , joi şi nu lunea, marţea cum făceau în anii anteriori. La intrebarea mea dacă nu cumva ştie dacă vinerea delegaţii doresc să viziteze locuri din ţară, mi-a spus că vinerea, de regulă, au o iesire seara, în centru vechi, iar sâmbata merg la Mamaia. Este un exemplu clar de bleisure sau bizcations şi se manifestă prin schimbarea perioadei de sejur , prin alegerea hotelurilor care au în apropiere şi obiective turistice sau de distracţie, de fapt prin căutarea de experienţe noi din locurile vizitate.

 

 

 A.P: Hotelurile Ibis din România (Bucureşti, Constanţa şi Sibiu) au o pondere importantă de oaspeţi din segmentul business. Însă, tot mai mulţi turişti străini aleg să vină în România, iar segmentul leisure prinde din ce în ce mai mult contur. Astfel, îmi puteţi spune care este ponderea, în momentul de faţă, a turiştilor de leisure care aleg hotelurile Ibis?

 C.I: Ponderea turistilor de leisure este în creştere şi putem spune că, dacă în anii anteriori era de  cca 75% business vs 25% leisure, acum putem vorbi de aproximativ 60% business vs 40% leisure.

 

13895270_1123914980980218_4029480660435857233_n

 

 

A.P: Românii sunt ospitalieri prin firea lor de a fi. Însă, nu este suficient pentru oamenii din turism, care au nevoie de o pregătire de specialitate în plus. Din păcate, în România, educaţia în acest domeniu nu este destul de dezvoltată. Totuşi, ce sfaturi aveţi pentru tinerii care îşi doresc o carieră în domeniul turismului şi ospitalităţii?

 C.I: După cum spuneam mai sus, lipsa unor opţiuni serioase de educaţie a forţei de muncă în turism crează probleme mari în turismul românesc. Principala dificultate sesizată de investitorii şi de managerii din turism, pleacă de la greutatea găsirii forţei de muncă profesionistă. Sigur că e şi o chestiune de salarizare în domeniu, însă problema educaţiei rămâne. Tinerilor le-aş recomanda să aleagă turismul pentru că este o industrie minunată. Ca sfaturi, le-aş spune să se bucure de fiecare zi petrecută în turism, să se gândească în primul rând la ei şi nu la cei din jur, pentru că în ei stă succesul (sau poate eşecul ?). Şi să vadă câte personalităţi ale lumii au început cu o carieră într-un restaurant sau un hotel, iar pe urmă au folosit în întreaga lor viaţă atitudinea şi abordarea învăţată în turism.

 

 

 A.P: În calitate de Președinte al Federației Industriei Hoteliere din România, îmi puteţi spune care sunt obiectivele dvs pe perioada mandatului?

 C.I: Primul obiectiv al mandatului meu este acela de a face cât mai mulţi hotelieri să creadă în nevoia unei Asociaţii a Hotelierilor în România şi să se implice în viaţa asociativă pentru a-şi  susţine interesele lor, dar şi a turismului românesc.

 Al doilea obiectiv pleacă din dorinţa de a face ca turismul să aibă locul şi rolul pe care îl merită în economia naţională. Luptăm pentru asta , dorim ca şi la noi turismul să fie primul angajator, după sectorul public ( cum e de fapt la nivel mondial cu cca 10% din populaţia ocupată lucrând în turism) să fie una din primele 3 industrii din ţară ( cum e de fapt la nivel mondial ) mai ales că avem un potenţial remarcabil , mereu amintit de politicieni, dar niciodată exploatat.

 Pe urmă, venind mai la concret – tot 3 priorităţi pentru noi sunt:

  1. educatia forţei de muncă în turism
  2. promovarea României şi a turismului nostru ( şi aici trebuie să amintim că banii din taxa de promovare, pe care noi îi virăm către autorităţile locale, nu se întorc către turism, aşa cum ar trebui conform legii)
  3. susţinerea investiţiilor în turism – atât private –  prin stimularea investitorilor din turism, cât şi publice, printr-o relaţie corectă cu autorităţile publice centrale şi locale.

Vrem să facem toate acestea într-un climat de etică şi fair-play , să o facem cu plăcere şi cu cinste că am contribuit şi noi hotelierii din FIHR la relansarea turismului românesc. De care ar trebui să ne bucurăm cu toţii, cât mai repede posibil.

 

1_edit_IMG_3767

 

A.P: Vă mulţumesc pentru timpul pe care mi l-aţi oferit şi aştept cu interes alte noutăţi din industria turismului şi ospitalităţii!

C.I: Cu mare drag!

 

sursa foto: facebook.com

 


Contactează-mă!

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Poti folosi aceste etichete HTML:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Abonează-te la newsletter!

Vei primi sfaturi și recomandări pentru vacanțe memorabile