Cele mai frecvente greșeli pe care le faci, atunci când îți planifici vacanța

De-a lungul timpului în care am consiliat mii de turiști, am avut ocazia să cunosc o mulțime de povești de călătorie. Atât experiențe frumoase, cât și nereușite. Am învățat foarte multe, din întâmplările lor și am fost foarte interesată să aflu și aceste părți negative, pentru a le preîntâmpina. Așa că, dintr-o listă foarte lungă de greșeli pe care le fac turiștii, adesea, sau sunt foarte aproape să le facă, am selectat câteva pe care le-am considerat esențiale. Ale căror consecințe pot fi foarte neplăcute, costisitoare și dăunătoare.

Am auzit sute de întâmplări, de toate felurile, de la o mulțime de clienți care și-au planificat vacanțele, de-a lungul timpului. Cei mai mulți dintre ei, chiar așa s-au și hotărât să apeleze la serviciile mele. Tocmai pentru a evita din experiențele neplăcute cu care s-au confruntat, în trecut.

Acesta a fost unul dintre principalele motive pentru care am scris acest E-book.

Așa că am hotărât să îți fac și ție cunoscute câteva dintre aceste greșeli, astfel încât, niciuna dintre vacanțele tale să nu te surprindă într-un mod neplăcut.

 

 

Nu te documentezi suficient în legătură cu destinația aleasă

 

Din toată experiența mea cu mii de clienți și situații, am constatat că atunci când aceștia sunt superficiali în faza de căutare a vacanței dorite, lucrurile au șanse foarte mici să decurgă bine.
Simplu de înțeles: informații puține, căutări în surse nesigure (păreri de la prieteni, colegi), păreri de pe diferite site-uri și portaluri culese aleatoriu și comparații de mere cu pere.

De genul:

 

„Păi în Turcia am stat la Ultra All Inclusive și m-a costat 2500 EUR și să merg în Tenerife cu mic dejun, mă costă mai mult?”

Nu facem analiza acum, dar cred că ai prins ideea.

 

 

Despici firul în 4

 

Nici la polul opus, situația nu arată deloc bine. Mai exact, dacă ești o persoană foarte analitică, vei fi tentat să despici firul în patru, inclusiv când îți vei configura vacanța.

Problema apare astfel:
Când ajungi să aprofundezi ofertele atât de tare, vei risca să ajungi precum în situația în care dorești să îți cumperi o mașină nouă. Nu știu dacă ai trecut prin asta, până acum. Piața este atât de bine segmentată, încât, comparând mașina A cu mașina B, respectiv cu C, D și așa mai departe, vei risca să îți cumperi mașina cea mai scumpă, dar de care nu ai nevoie, din dorința de a fi sigur că ai ales bine. Sau invers, să concluzionezi că, de fapt, nu este momentul și că niciuna dintre toate aceste potențiale alegeri nu este pentru tine. Ori să te trezești că ai făcut o alegere oarecare, doar de dragul de a scăpa de această corvoadă.

Cam la fel este situația și pe piața turismului. Ofertele sunt mii, hoteluri zeci de mii și servicii dintre cele mai diverse.
Simplu de concluzionat că nici această variantă opusă nu vine, cel mai adesea, cu happy ending.

 

 

Te lași sedus/ă de poveștile celor care se întorc încântați, din vacanță

 

O greșeală care aduce, în atâtea rânduri, dezamăgiri.
Celor mai mulți clienți li s-a întâmplat, cel puțin odată, să fie atât de încântați de entuziasmul altora, încât acest lucru a devenit „contagios”.
Gusturile, opțiunile, cultura, modul de viață, principiile și caracteristicile personale sunt atât de diferite la nivel esențial, încât te vei trezi într-un loc…dezamăgitor! Sau foarte diferit față de cum ți l-ai imaginat. Stai deoparte de această greșeală și alocă-ți timp pentru a căuta informații suficiente despre destinație.

 

 

Dai prea mare importanță notelor și calificativelor de pe site-urile de rezervări

 

 

Înțelegând puțin din cum funcționează piața turismului internațional, poți realiza că notele sau calificativele de pe marile site-uri de rezervări, reprezintă doar o medie care poate, adesea, să nu fie tocmai relevantă. Am întâlnit situații când clienții îmi cereau să le ofer părerea sau chiar să iau decizia în locul lor, singurele informații fiind că hotelul are calificativul „excelent” sau o notă mare pe site-urile de specialitate.

O astfel de abordare nu trebuie să existe niciodată.

Desigur, un agent de turism poate obține informații valide, prin intermediul partenerilor, al tour operatorilor și al relațiilor directe, la nivel local.
Personal, nu sfătuiesc pe nimeni să achiziționeze un serviciu turistic, pornind de la ideea de a încerca. În plus, ca agent de turism, ideea de a trimite pe cineva într-o vacanță, chiar pe propria răspundere, pe banii lui, nu trebuie să fie o chestiune de pariu. Încrederea clientului se diminuează prin simplul fapt că ești dispus/ă să îl lași pe acesta să încerce, în acest fel.

Evită, așadar, să te lași convins de notele mari de pe net. Ele îți pot folosi, cel mult, orientativ și atât.

 

 

Te cantonezi în ideea unei destinații anume

 

O altă greșeală frecventă este să ne lăsăm pradă ideii fixe asupra unei destinații anume. Cumva, suntem tentați să credem că „suntem hotărâți asupra acestei destinații, ăsta-i bugetul, de aici trebuie să alegem.”
Dacă ai ști câți clienți în această situație am refuzat, ai crede că exagerez. În sensul că, am făcut tot posibilul să îi fac pe ei să înțeleagă că există alte destinații potrivite pentru bugetul respectiv.

Ideea de a fi chitit pe o destinație anume, având un buget care să se încadreze la limita de jos a calității, este un lucru pe care te sfătuiesc să nu îl faci niciodată.

Mai simplu de înțeles: îți dorești un sejur în Tenerife, având un buget de 2000 de EUR, pentru două persoane. Ai putea spune că nu-i un buget tocmai mic. Și sunt perfect de acord. Studiind ofertele pentru un sejur în Tenerife, remarci că primele variante de cazare pornesc de la 2000 de EUR. Adică ai fi tentat să crezi că te încadrezi. Însă raportându-ne la
destinație, un sejur în Tenerife în plin sezon, la un hotel decent, pornește de la 2400 EUR, pentru două persoane.

Să renunți la vacanța în Tenerife, în acest caz, din cauză că vei rezerva niște servicii îndoielnice ar fi o idee cât se poate de potrivită. Și ai putea aloca acea sumă drăguță pentru a petrece un sejur în aceeași perioadă, într-o altă destinație, de același profil, beneficiind de servicii sigure și de calitate superioară.

 

 

Ai insuficiente informații despre cultura locală

 

Cultura este ceea ce ne diferențiază. Felul în care vorbim și gândim, în care relaționăm cu necunoscuții, în care ne exprimăm sentimentele, obiceiurile de zi cu zi, ceea ce mâncăm, spațiul în care locuim, în care muncim sau ne distrăm – toate acestea – ne oferă unicitate și identitate.

Îți recomand să acorzi importanță foarte mare acestei laturi. Chiar dacă este vorba despre doar câteva zile. Informează-te corect despre aspectele culturale pentru că vei descoperi unele lucruri frumoase și atrăgătoare dar și altele, neplăcute sau
nepotrivite gusturilor tale.

Ai fost, cu siguranță, surprins/ă de diferențe foarte mari între țări de pe același continent sau chiar vecine. Și nu este nicio exagerare.

Imaginează-ți că vei călători mii de kilometri, pe un alt continent. Tot ce vei găsi acolo va fi diferit.
Dacă te vei documenta suficient, vei putea să te bucuri de aspectele culturale noi și diferite, te vei putea acomoda la situațiile mai puțin plăcute și vei putea aniticipa și găsi soluții pentru acestea.

 

Nu alegi, cu înțelepciune, cu cine mergi în vacanță

Atenție! Adesea, acest lucru se dovedește mai important decât locația.

 

fragment

„Destinațiile cu care nu vei da niciodată greș”

 

 

Concluzii

 

Vacanțele tale pot fi la fel ca până acum, mai rele sau mult mai reușite.

Doar dacă te interesează să citești mai multe despre toate greșelile pe care le fac clienții, în mod obișnuit, atunci când își planifică o vacanță, îți recomand să descarci E-book-ul „Destinațiile cu care nu vei da niciodată greș.”

În el vei găsi toate greșelile frecvente ale turiștilor, plus toate informațiile și sfaturile mele, venite în urma experienței mele de peste 15 ani de consiliere a clienților.

 

recomandări de vacanță

 

Descarcă PDF

 


Contactează-mă!

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Poti folosi aceste etichete HTML:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Abonează-te la newsletter!

Vei primi sfaturi și recomandări pentru vacanțe memorabile