Ce calităţi trebuie să aibă un om care îşi doreşte să facă performanţă în industria turismului?

Sunt 10 ani de când pasiunea mea pentru turism şi călătorii a devenit o meserie . Adică, 10 ani de când sunt antreprenor în turism. Şi 16 ani, de când am păşit pentru prima dată, în această industrie minunată.

 

Privind acum în urmă, simt că am parcurs zeci de mii de kilometri, printr-un relief variat, cu climă de toate felurile, cu drumuri drepte dar și anevoioase.

Şi în toţi aceşti ani, mi-am dat seama, din propria mea experienţă, ce calităţi trebuie să aibă un om care îşi doreşte să facă performanţă în industria turismului.

Aşadar, în cele ce urmează, vreau să mă adresez, în mod special, tinerilor care sunt la început de drum şi şi-au propus să facă lucruri serioase şi de calitate în turism. Dar şi celor care fac parte deja din industrie şi îşi doresc să progreseze şi să înţeleagă lucrurile la un alt nivel.

 

Ce este performanţa?

 

La o simplă căutare pe Google sau în cărţile de psihologie, găsim multe explicaţii ale acestui termen, precum:

“performanţa este succesul obţinut în timp”

„să realizăm ceea ce ne-am propus, să facem progrese pentru a ajunge acolo unde ne dorim”

“succesul care se obţine prin multă muncă, iar totul se bazează pe tine.”

Dex-ul ne spune că “performanţa este rezultatul deosebit, obţinut într-un domeniu de activitate; record”

 

Iar performanţa în turism are evident, aceleaşi semnificaţii, adaptate, desigur la domeniul de activitate.

Pentru unii, performanţa în turism poate însemna bani, notorietate, multe călătorii, viaţă socială activă sau pentru alţii, toate acestea la un loc. Iar de cele mai multe ori, performanţa în România (indiferent de domeniu) se traduce prin bani. Şi nu vreau să dau de înţeles că ar fi ceva rău în asta, însă eu sfătuiesc tinerii să vadă lucrurile mult mai amplu de atât. Astfel, dragilor, vă sugerez să mergeţi spre performanţă şi prosperitate cu dorinţa de a fi, în primul rând, împliniţi şi mulţumiţi de voi. Să fii bine cu tine, să te autocunoşti, să ştii ce calităţi şi idealuri ai, ce aptitudini poţi dezvolta, înseamnă o bază sănătoasă şi solidă pentru orice îţi propui să obţii mai departe. De asemenea, indiferent cum s-ar traduce perfomanţa în viziunea ta ca tânăr la început de drum, probabil eşti conştient că fără sacrificiu, dedicare, devotament, implicare enormă, nu poţi să porneşti spre drumul reuşitei.

 

 

Ce calităţi trebuie să aibă un om care îşi doreşte să facă performanţă în industria turismului?

 

Deşi a fost foarte afectat din cauza pandemiei, turismul este unul dintre cele mai frumoase domenii de activitate, fără de care viaţa nu ar avea farmec. Sunt conştientă că au fost momente grele pentru noi, oamenii care activăm în această industrie minunată. Însă, eu cred că tocmai în astfel de momente, ne putem da seama dacă pasiunea şi dorinţa de a lucra în turism sunt atât de puternice precum credeam. Iar ca să ai dorinţa şi perspectiva de a face lucruri serioase şi frumoase în turism, trebuie să ai anumite calităţi şi aptitudini despre care vă povestesc chiar din experienţa mea.

 

foto @ANCAPAVEL.RO

foto @ANCAPAVEL.RO

 

 

Aşadar, experiența mea îmi spune așa:

 

  • Turiștii cumpără mai ușor de la oamenii care știu să se facă plăcuți, care zâmbesc, care ştiu să îi asculte și care au un entuziasm pe care îl transmit natural. Emoția pozitivă are o importanță extraordinară atunci când vinzi servicii turistice şi nu numai.
  • Campaniile de marketing, strategiile de business şi toate aceste terminologii care sună atât de bine, nu vor atinge niciodată performanţa dorită, dacă factorul uman lipseşte sau este necalitativ. Factorul uman face diferenţa. În turism, majoritatea jucătorilor promovează cam aceleași destinații turistice, aceleași pachete, aceleași chartere. Doar nu descoperim roata în fiecare zi. Dar customer care (și caracterul, dar asta e altă discuție) rămâne un diferențiator important. Clientul trebuie să aibă încrederea că după ce a fost captivat de tine și a rezervat facil și eficient, tot la fel de promptă și sigură trebuie să fie atenția ta și după rezervare, dar și în timpul vacanței sale. Când ești un bun vânzător (sau marketer), știi că relația ta cu clientul nu s-a terminat când tu ai luat banii, iar clientul a ieșit pe ușă (sau a închis calculatorul). De fapt, relația ta cu clientul durează, explicit sau implicit, atât cât durează viața serviciului vândut.
  • Să îţi placă să comunici, să interacţionezi cu oamenii, să fii social şi sociabil.
  • Să transmiţi încredere. Încrederea este cel mai important lucru pe care turistul/clientul are nevoie să îl simtă. Faptul că ești onest/ă, că te pricepi la ce faci și că nu vrei să îi vinzi ceva cu orice preț, îl va face să te respecte. Pe termen lung, vei câștiga de 10 ori mai mult decât dacă ai fi procedat în alt fel. Iar satisfacția personală în urma mulțumirilor și a poveștilor din vacanță nu va putea fi egalată de niciun alt comision.

 

foto @ANCAPAVEL.RO

foto @ANCAPAVEL.RO

 

  • Să ştii să recomanzi potrivit. Atenţie! Potrivit, nu impresionant sau exagerat. Pentru că nu toți ne dorim aceleași lucruri de la o vacanţă. Oamenilor nu le pasă cât de multe știi tu, dacă nu știi să le arăți că îți pasă sincer de ei, nu doar să faci vânzarea și să le iei banii. De aceea, mi se pare că e foarte important ca oamenii să fie convinși de tine și să aleagă oferta ta, dar în acelasi timp să le dai senzaţia că ei au făcut alegerea respectivă. Ştiu, este deja o artă acest aspect, însă, credeţi-mă, se poate învăţa, dar mai ales se poate simţi.
  • Să fii flexibil în programul de lucru. Turismul este un domeniu foarte dinamic, cu oferte, tarife şi disponibilitate a locurilor la fel de dinamice.  Acest lucru înseamnă că tu, ca om de turism dedicat, trebuie să fii dispus să lucrezi -uneori – şi seara târziu sau în weekend-uri, mai ales în perioada reducerilor early booking, când cererea este destul de mare. Nu vreau să crezi că te învăţ să fii workaholic, ci vreau să fii conştient/ă că sunt perioade destul de solicitate, în funcţie de sezon. Însă, odată ce vei simţi ritmul şi “gustul” industriei turismului, vei ştii să faci faţă situaţiei, cu brio!
  • Să îţi placă să călătoreşti cât mai mult, să descoperi destinaţiile turistice prin ochii tăi şi cu toate simţurile tale. Să cauţi şi să intentifici locuri şi locaţii inedite, despre care să le povesteşti oamenilor cu mare entuziasm.
  • Apoi, mai adaugi chestiuni care ţin exclusiv de dezvoltarea ta ca om: să ai un ideal şi un sens in toate ceea faci.

 

 

Dragii mei, sunt multe de povestit, dar mai ales de făcut. Insă, eu Anca Pavel, sunt dispusă să vă ajut oricând cu sfaturi. Doar, doar să vad şi eu că tânăra generaţie din România va ajunge să facă turism şi ospitalitate la un nivel excepţional!

 


Contactează-mă!

 

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Poti folosi aceste etichete HTML:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Abonează-te la newsletter!

Vei primi sfaturi și recomandări pentru vacanțe memorabile