Industria turismului are nevoie de soluții cât mai eficiente pentru a se dezvolta în mediul online, iar acest aspect presupune multe strategii şi metode pe care agenţiile de turism ar putea să le implementeze.
TravelFuse este o soluție e-commerce care simplifică procesul de comandă, rezervare şi plată a pachetelor turistice. Întregul proces se desfăşoară online, prin intermediul unei platforme care integrează multiple pachete turistice ale tour-operatorilor şi nu numai. Platforma este actualizată permanent, astfel că tarifele și disponibilitatea sunt în timp real. Toate acestea le spun din proprie experienţă pentru că şi eu folosesc serviciile oferite de TravelFuse.
Am discutat mai multe aspecte utile cu George Cioceanu, Marketing Manager TravelFuse
Ce înseamnă TravelFuse pentru agenţiile de turism?
“Feedback-ul pe care l-am primit până acum este că TravelFuse este un partener al agențiilor de turism. Pentru unii, am reușit să punem în practică visurile lor iar pentru alții, am reușit să contribuim la creșterea business-ului. Pe unii i-am inițiat și i-am ajutat să descopere beneficiile prezenței lor în mediul online iar altora, le-am oferit acel produs care să le permită să se dezvolte mai mult în mediul online.
Cel mai probabil, există agenții care consideră și că suntem ”scumpi” (și nu la modul afectiv) dar lăsând deoparte modestia, avem produse bune care își merită investiția dar asta se vede în timp.
Personal, mi-aș dori ca agențiile să ne vadă ca fiind ”în aceeași barcă” și că împărtășim aceleași obiective. Succesul lor, simplificarea activităților sau facilitarea accesului în mediul online reprezintă pentru noi confirmarea că avem un produs bun și util lor. De exemplu, anul trecut, unul dintre partenerii noștri, HHTravel&Events, a câștigat locul 3 la categoria Best Travel Agency Website din cadrul ediției a VI-a a eTravel Conference. Această recunoaștere venită de la o terță parte ne oferă, atât partenerului nostru cât și nouă, încrederea că împreună suntem o echipă capabilă de rezultate foarte bune.”
Noi ne cunoaştem încă de la începutul proiectului TravelFuse şi mă bucur să văd ca v-aţi dezvoltat foarte frumos şi aveţi în portofoliu branduri de renume din industria turismului. Cum aţi reuşit?
“Îți mulțumesc pentru aprecieri! Așa e, ne știm de când TravelFuse era mai mult o idee, de prin vara lui 2010 și într-adevăr, am ajuns departe în acești ani dar mai avem energie și idei și pentru anii care vor urma.
Cred că reușita noastră a constat în multă muncă de echipă; când spun ”echipă” mă refer nu doar la oamenii TravelFuse ci și la partenerii noștri, agențiile de turism. Ne străduim să îmbunătățim constant platforma prin adăugarea de noi funcționalități. Majoritatea dintre acestea vin ca răspuns la feedback-ul partenerilor. Pot spune că datorită lor avem acest produs astăzi și cel mai probabil, un produs mai bun mâine. Legat de acest aspect, serviciul de suport pe care îl asigurăm cred că este un alt factor care ne-a facilitat dezvoltarea. Ne străduim să fim cât mai prompți în a răspunde solicitărilor partenerilor și cât mai deschiși la ideile lor.
Extinderea portofoliului nostru de clienți probabil se datorează politicii tarifare de tip SaaS (inchiriere) pe care o aplicăm și prin care încercăm să ajutăm orice agenție de turism să ajungă în mediul online. Practic, oferim acces la tehnologie de calitate atât agențiilor medii cât și celor mici, la costuri pe care și le pot permite.”
Din câte am văzut, website-urile realizate de TravelFuse pot fi personalizate în funcţie de diverse criterii. Imi poţi spune mai multe detalii?
“Platforma TravelFuse dispune, în varianta standard, de două tipuri de template. Acestea pot fi personalizate prin adăugarea sau modificarea unor elemente esențiale: logo, culori și conținut. Culorile pot fi custom sau selectate dintr-o paletă de culori existentă. În ceea ce privește conținutul, în primul rând, se poate opta pentru afișarea în homepage a ofertelor de turism în ordinea dorită de partener (de exemplu, circuite apoi chartere, individual etc.). Partenerul își poate selecta ofertele sau adăuga unele proprii pe care, daca dorește, le poate afișa oriunde dorește, chiar și în prima parte din homepage. În al doilea rând, conținutul deja existent în website – iar aici mă refer la poze și descriere hoteluri – poate fi editat și modificat, chiar recomandăm acest lucru. Totodată, partenerul are posibilitatea de a adăuga descriere și poze pentru destinațiile pe care le promovează. Platforma dispune și de posibilitatea de a adăuga conținut video la hoteluri și destinații. Cum spuneam mai sus, sunt câteva elemente esențiale dar care se dovedesc a fi tot mai importante în decizia utilizatorului de naviga în continuare pe acel website.
În plus, la solicitarea partenerului, putem dezvolta și implementa design custom cum am făcut, de exemplu, pentru Concediu.com. În acest caz, partenerul ne indică maniera în care dorește să arate website-ul.”
Un website bine realizat are nevoie şi de alţi factori pentru rezultate avantajoase. Ce sfaturi ai pentru reprezentanţii agenţiilor de turism, interesaţi să se dezvolte online?
“Personal, consider că dezvoltarea cu succes în online este o chestiune care ar trebui privită din mai multe unghiuri.
În primul rând, din punctul de vedere al business-ului, este necesar un plan foarte bine realizat. Acesta ar trebui să aibă în vedere obiective, publicul țintă, elementele de diferențiere ale agenției iar aici pot fi incluse destinațiile pe care vrei să concurezi, alegerea tur operatorilor cu care lucrezi, alegerea canalelor de promovare online și offline. Un alt aspect deloc de neglijat este stabilirea unui plan și buget de promovare conforme cu obiectivele stabilite și ajustabile pe parcurs, în funcție de rezultate. Bugetul de promovare este un must have în orice agenție, acesta fiind în majoritatea cazurilor elementul definitoriu al succesului.
În al doilea rând, din punctul de vedere al utilizatorului. Ce spun studiile de piață despre utilizatorii online? Ce caută? Cum caută? Ce le place sau din contră, ce le displace la un website? Care este profilul publicului meu țintă? Acestea ar fi doar câteva întrebări la care aș recomanda agențiilor să răspundă înainte de a porni la drum. Răspunsurile se vor dovedi utile în crearea conținutului, alegerea canalelor de comunicare cu utilizatorii și mai ales, în atragerea de noi clienți.
În al treilea rând, ultimul dar nu cel din urmă, un website trebuie întreținut și îngrijit din respect pentru agenție și pentru clienții săi. De aceea, recomand investiția de timp și conținut de calitate în website. Conținutul trebuie să fie relevant, actualizat în mod constant și în acord cu cerințele publicului țintă. Este evident că un conținut bun ajută și pe partea de SEO. Agenția trebuie să aibă totuși în vedere și alte canale în care să își promoveze website-ul, canale unde poate există o plajă mai mare de potențiali clienți.
Ar fi foarte multe de spus pe acest subiect dar acestea țin de obiectivele și de strategia fiecărei agenții.
Noi susținem activ colaborările și acțiunile care pot aduce valoare proiectelor online. Anul trecut am oferit câte un bilet gratuit pentru fiecare partener la Romanian Digital Travel Conference unde au fost expuse strategii de marketing online adaptate pieței de turism.”
TravelFuse Agregator este încă un instrument util agenţiilor de turism. Cum funcţionează Agregatorul şi cum poate ajuta agenţiile care îl folosesc?
“Am dezvoltat TravelFuse Agregator ca răspuns la nevoia agențiilor de turism de a simplifica și de a reduce timpul investit în procesul de ofertare în offline.
În Agregator sunt integrate ofertele a peste 20 de tur operatori, dispune de un sistem de căutare centralizat și un format predefinit de ofertă care poate fi vizualizat pe loc de către client sau poate fi trimis acestuia prin e-mail. Oferta trimisă către client poate cuprinde oferte charter, individuale și circuite pentru mai multe tipuri de ocupare cameră sau mai multe perioade, toate într-un document în format pdf sau direct în corpul e-mail-ului.
În esență, Agregatorul eficientizează procesul de ofertare: faci căutările într-un singur loc, selectezi ofertele și apoi le trimiți clientului.
Partenerii care utilizează Agregatorul ne-au confirmat că este un instrument util care le permite efectuarea de mai multe oferte într-un mod mai simplu. Cred că Agregatorul va fi și pe viitor necesar, în special în agențiile care lucrează mult în offline pentru că reduce considerabil timpul pe care clientul îl petrece în agenție în așteptarea unei oferte complexe.”
V-aţi gândit să oferiţi şi bloggerilor o platformă specială?
“În ceea ce privește blogging-ul deocamdată partenerii noștri au la dispoziție secțiunea de blog integrată în platformă pe care o pot utiliza.
Special pentru bloggeri, ne-am gândit să dezvoltăm o serie de widget-uri cu motor de căutare și pagină de rezultate care vor putea fi încorporate în blog. Planul este în curs de dezvoltare, avem mai multe aspecte tehnice de luat în calcul înainte de a demara dezvoltarea. Cum am mai spus, avem multe idei și suntem deschiși la sugestii.”
Pentru mai multe informaţii şi oferte personalizate, contactează TravelFuse
Îi poţi cunoaşte şi în cadrul Târgului de Turism al României, ce va avea loc la Romexpo, în perioada 22-25 februarie 2018, standul 85A din cadrul Pavilionului B2. Succes!