Soluţii pentru sejururile şi călătoriile afectate de coronavirus
Aşa cum i-am asigurat pe toţi turiştii mei, sejururile şi călătoriile dumnealor, afectate de coronavirus, în perioada martie-mai 2020, au fost soluţionate 100%, fie prin reprogramarea sejurului, emitere de vouchere pentru un alt sejur/destinaţie sau prin rambursare.
Totuşi, ţinând cont că rambursarea pachetelor turistice nu este o soluţie benefică, în acest context, pentru economia mondială, m-am alăturat operatorilor din turism naţionali şi internaţionali şi nu am încurajat această procedură. Mai mult de atât, încurajarea rambursărilor ar putea veni cu pierderi și mai mari, care se vor resimţi, din păcate, inclusiv în rândul altor industrii și al traiului zilnic.
De asemenea, este posibil ca anul viitor tarifele sejururilor să fie mai mari. Iar cei care optează acum pentru anularea sejurului din 2020 şi nu iau în calcul alternativa de a modifica data pentru anul viitor, vor plăti un preţ mai mare când îşi vor rezerva un nou sejur.
.
Răspunsurile turiştilor referitoare la sejururile şi călătoriile afectate de coronavirus
După cum spuneam, în ciuda haosului creat în toată această perioadă, m-am străduit să fiu un bun facilitator şi să ajut clienţii să aleagă varianta potrivită pentru sejurururile dumnealor, afectate de coronavirus, din soluţiile propuse de operatorii din turism.
Deşi le-am prezentat, în detaliu variantele propuse pentru dumnealor, unii nu reuşeau să aleagă cu claritate şi convingere niciuna dintre aceste opţiuni. Şi este de înţeles, pentru că nimeni nu s-a mai lovit de această situaţie, cu un impact global.
Însă, după mai multe discuţii, coroborate cu răbdare şi înţelegere, majoritatea turiştilor mei au ales reprogramarea sejurului pentru anul viitor, la acelaşi tarif sau cu mici diferenţe tarifare.
“Buna, Anca,
Asa cum am stabilit la telefon, vom merge mai departe cu pachetul ales deja, insa pentru o data din noul sezon: Nov. 2020 – Mai 2021. Ramane sa ne auzim dupa jumatatea lunii Mai cu noile oferte, pentru a stabili impreuna o noua plecare.
Multumesc mult pentru spijin si imi pare rau daca te-am stresat!
Diana”
“Buna ziua Anca,
In primul rand doresc sa iti multumesc pentru atitudine.
Sunt de acord cu propunerea ta si ai acceptul meu pentru emiterea documentelor conform noilor date.
In speranta unei bune colaborari si pe viitor te asigur de toata consideratia mea.
Zile cu soare!
Cristian”
“Buna ziua,
Multumim pentru email si pentru variante. In acest moment, ni se pare usor complicat sa alegem una dintre variante ferm. Nu cred ca stie nimeni ce urmeaza sa se intample si cum se vor desfasura calatoriile anul acesta.
De aceea, noi ne gandeam sa ne oferiti un voucher pentru suma achitata pe care sa-l utilizam in sezonul 2021. Evident, voucherul il vom folosi tot prin agentia dvs.
Simona”
“Buna ziua!
Asa cum am discutat telefonic zilele trecute, ramane varianta cu reprogramarea pt sejurul nostru in Creta, pentru vara anului 2021.
Cristina”
“Buna ziua,
Ne-am decis si optam pentru a face rezervare la acelasi hotel din Bodrum si in aceeasi perioada, exact la fel cum a fost anul aceasta.
Va multumesc
Andrei”
“Buna ziua!
Referitor la vacanta din Rodos am decis sa reprogramam pentru aceeasi perioada in 2021. Va multumim!
Cu drag, Mirela M.”
“Buna ziua,
Va rog sa mi reprogramati sejurul in Dubai, pentru data de 1.10.2020..5.10.2020
Multumesc,
Oriana “
“Buna seara!
Ne-am decis: dorim modificare pentru pachet avion+hotel in perioada 23-27 sept 2020.
Asteptam confirmarea Dvs.
Multumesc,
Mihaela”
Suport din partea hotelierilor şi tour-operatorilor
Un aspect foarte important şi de ajutor este faptul că hotelierii şi tour-operatorii din toate destinaţiile îndrăgite de români, precum Turcia, Grecia, Spania, Cipru, Dubai, Egipt etc au acceptat modificarea sejururilor afectate, păstrând reducerile early booking, de la data achiziţionării pachetului turistic.
De fapt, toate soluţiile oferite au fost posibile prin muncă de echipă: hotelieri, companii aeriene, touroperatori naţionali şi internaţionali, dar şi cu bunăvoinţa turiştilor, cărora le mulţumesc pentru colaborare!
Iar celor mai puţin mulţumiţi de soluţiile oferite (evident, nu poţi mulţumi pe toată lumea), le spun că îi asigur, în aceeaşi măsură, de faptul că ne-am străduit foarte mult, pentru fiecare caz în parte.
De asemenea, noi urmărim situaţia, în continuare, pentru toate sejururile din perioada următoare şi anume, cele din vara 2020, care ridică cele mai multe semne de întrebare. Situaţia este încă incertă, iar incertitudinea le provoacă unora, un mare disconfort, din păcate.
Evident, nu putem anticipa cum vor decurge lucrurile în vara acestui an, chiar dacă aceasta se apropie cu paşi repezi. Tot ce putem face momentan, noi, oamenii din turism este să vă asigurăm de tot suportul nostru, ca de obicei. Vă vom răspunde concret la toate întrebările, de îndată ce vom primi şi noi, la rândul nostru, răspunsuri oficiale de la operatorii din turism şi de la autorităţi.
Veşti bune! Ţările care redeschid “porţile” turismului
În aceeaşi notă optimistă, vedem că, treptat, multe destinații europene vor începe să își redeschidă „porțile”, din 15 iunie 2020, precum Turcia, Grecia, Croaţia, Bulgaria, dar şi Cipru, Malta sau Portugalia, în timp ce altele vor fi nevoite să mai aştepte, precum Spania, unde, autorităţile spun că vor încerca să redeschidă turismul începând cu luna iulie 2020, în funcţie de cum vor decurge lucrurile. Însă, toate aceste proceduri sunt chestiuni de timp, până când situația va permite, treptat o restabilire a ordinii firești.
Uşor, uşor, vom fi pe un drum bun, pregătiţi de vacanţe, călătorii şi aventuri noi, respectând, în continuare, regulile de protejare împotriva coronavirusului:
Distanţarea socială
Regulile de igienă
Păstrarea distanţei între mesele și scaunele din zonele comune
Prezentarea unui Certificat de sănătate pentru vacanţe în Grecia
Alternative la check-inul tradiţional
Cum respectăm aceste reguli în vacanţă şi ce alte măsuri de protecţie vor folosi hotelierii, am scris aici, detaliat.
Mesajul meu pentru toţi cititorii rămâne acelaşi: să tratăm situația fără impulsul panicii și să încercăm, pe cât posibil, să vedem lucrurile și din perspectiva celuilalt, indiferent că este vorba de agentul de turism, medicul, farmacistul, vânzătorul din colț, soțul ori fiica.
Să auzim de bine şi să putem călători cât mai curând, în siguranţă!
foto cover: @ANCAPAVEL.RO
Ai întrebări sau nelămuriri? Îţi răspund cu plăcere!