Dacă urmează să călătoreşti în Istanbul sau ai zboruri cu escală în Istanbul în perioada următoare, ţine cont să mergi la noul aeroport, altfel rişti să pierzi zborul.
Aeroportul Internaţional Istanbul este cel de-al treilea aeroport internațional din Istanbul, după Atatürk și Sabiha Gökçen și este planificat să devină principalul aeroport internațional care deservește Istanbulul, dar şi cel mai mare din lume!
Vechiul aeroport Atatürk se va muta cu toate zborurile și liniile aeriene către NOUL Aeroport. Conform reprezentanţilor aeroportului Atatürk, acesta va fi închis pentru zborurile de pasageri programate pe 6 aprilie 2019 la ora 02:00, iar serviciul va fi transferat la Aeroportul Internaţional din Istanbul pe 6 aprilie 2019 la ora 14:00. Codul IATA IST va fi transferat pe noul aeroport.
Doar dacă vacanțele și călătoriile sunt pasiunile tale, îți recomand acest E-book:
Începând cu data de 07 aprilie 2019, aeroportul Atatürk va fi operațional sub codul ISL și va deservi doar avioane private. Toate companiile aeriene, inclusiv transportatorul naţional (Turkish Airlines), își vor muta zborurile pe noul aeroport.
Aeroportul Internaţional Istanbul este planificat să fie cel mai mare din lume, cu o capacitate anuală de 150 milioane de pasageri.
Se află în zona Arnavutköy din partea europeană a orașului Istanbul. Este construit la intersecția drumurilor spre Arnavutköy, Göktürk și Çatalca, la nord de centrul orașului Istanbul și între orașele Yeniköy , Tayakadın și Akpınar, pe o suprafaţă de 7.659 hectare, lângă Lacul Terkos. (aproximativ 6.172 de hectare din această zonă, erau suprafeţe de pădure). Distanța dintre noul aeroport din Istanbul și Aeroportul Atatürk este de aproximativ 35 km. Noul aeroport va fi legat de mai multe linii ale metroului din Istanbul: una pornind de la stația Gayrettepe pe noua linie M11, iar alta de la staţia Halkali pe linia de cale ferată Marmaray.
Licitația pentru construirea aeroportului a avut loc pe 3 mai 2013 , iar proiectul este într-o continuă dezvoltare, până în 2030. Proiectul este alcătuit din patru etape de construcție. Dacă toate etapele vor fi finalizate, aeroportul va ajunge la o capacitate de 200 de milioane de pasageri, devenind cel mai mare aeroport din lume. Costul total al proiectului este de aproximativ 7 miliarde de euro, excluzând costurile de finanțare. Echipa de design a fost condusă de compania Grimshaw din Londra. Consorțiul turc de la Cengiz-Kolin-Limak-Map-Kalyon a câștigat licitația și a fost obligat să plătească guvernului 26,142 miliarde de euro, inclusiv taxa pe valoarea adăugată pentru un contract de închiriere de 25 de ani începând cu anul 2018.
Doar dacă vacanțele și călătoriile sunt pasiunile tale, îți recomand acest E-book:
Inaugurarea aeroportului a avut loc la data planificată, pe 29 octombrie 2018. Astfel că, după finalizarea completă, aeroportul va avea 6 piste, o capacitate anuală de 150 de milioane de pasageri, (care va fi extinsă la 200 de milioane de euro), peste 300 de destinaţii, acces feroviar interconectat, 3 blocuri tehnice, 1 turn de control al traficului aerian si 8 turnuri de control la sol. Va avea, de asemenea, spaţii VIP Lounge, o parcare interioară și exterioară cu o capacitate de 70.000 de mașini, un centru medical, stații de salvare și de pompieri, clădiri de garaj, hoteluri și centre de conferinţe, centrale electrice, instalații de tratare a apei și a deșeurilor.
@wikipedia.com
Aici poți citi mai multe despre ISTANBUL